SENSORYKA SYSTEMÓW POJAZDOWYCH

Numer katalogowy 2 00 01
W ramach projektu „Doskonalenie podstaw programowych kluczem do modernizacji kształcenia zawodowego” zestaw panelowy: Sensoryka systemów pojazdowych, został wskazany na liście
Rekomendowanego wyposażenia pracowni i warsztatów szkolnych -
- Pracownia mechatroniki pojazdowej

ZASTOSOWANIE

Zestaw panelowy umożliwia naukę umiejętności: łączenia, weryfikacji i oceny parametrów czujników, stosowanych w pojazdowych systemach elektronicznego sterowania.

MOŻLIWOŚCI

Zestaw panelowy umożliwia:
- sprawdzenie podzespołów za pomocą multimetru lub oscyloskopu
- sporządzanie charakterystyk sygnałów
- pomiar parametrów badanych obwodów; napięcie, prąd, rezystancja
- naukę umiejętności łączenia oraz weryfikację i ocenę parametrów czujników pojazdowych systemów elektronicznego sterowania

Ważną zaletą zestawu panelowego, z punktu widzenia prowadzenia zajęć dydaktycznych, jest możliwość użycia poszczególnych paneli poza stanowiskiem.

Umożliwia to niezależne wykorzystanie każdego podzespołu pojazdowego, do tej części procesu dydaktycznego, w którym uczeń zapoznaje się z jego budową i wykonuje pomiary podstawowych parametrów.

Panelowość zestawu, pozwala na jego dowolną modyfikację dla określonego zadania, oraz potokowe wykonywanie ćwiczeń na wielu stanowiskach w ramach jednego zagadnienia.

W oparciu o załączoną instrukcję ćwiczeń w formie opracowanych plików i ich dowolną modyfikację, możliwe jest tworzenie własnych wzorów kart ćwiczeń, lub sprawozdań w formie skoroszytu.


Połączenia między panelami wykonano za pomocą łączników oraz przewodów, w technologii Hirschmann Test.

Opisy i oznaczenia na panelach wykonane są technologią grawerowania laserem, co zapewnia im wysoką trwałość i odporność na ścieranie.

Ćwiczenie umożliwia:
• Zapoznanie się z oznaczeniami i symbolami graficznymi czujników wg dokumentacji AutoData
• Pomiary parametrów oraz określenie charakterystyk zewnętrznych czujników temperatury, ciśnienia, położenia i innych
• Pomiary wielkości elektrycznych czujników za pomocą przyrządów cyfrowych oraz analogowych lub oscyloskopu
• Poznanie budowy podzespołów i ich elementów składowych
• Przygotowanie techniczne do pracy w warsztatach w zakresie umiejętności techniki pomiarowej



GŁÓWNE KOMPONENTY ZESTAWU
1. Czujnik spalania stukowego
2. Czujnik temperatury silnika
3. Czujnik temperatury powietrza
4. Sonda Lambda
5. Czujnik aktywny prędkości obrotowej
6. Czujnik prędkości pojazdu
7. Czujnik przyspieszeń pionowych
8. Czujnik kierunku obrotów
9. Przepływomierz powietrza masowy [kg/h]
10. Przepływomierz powietrza masowy HFM5 [kg/h]
11. Przepływomierz powietrza objętościowy [m3/h]
12. MAP – Sensor Ford
13. MAP – Sensor MM
14. Czujnik ciśnienia różnicowego
15. Czujnik ciśnienia różnicowego DPF
16. Pompka podciśnienia
17. Czujnik ciśnienia oleju
18. Czujnik poziomu paliwa

BUDOWA

Stanowisko wykonano w formie zestawu panelowego, osadzonego na ramie aluminiowej. Zabudowana jest ona na ruchomym stelażu stanowiska laboratoryjnego. Całość konstrukcji metalowej pokryta jest farbą proszkową dla zapewnienia estetyki i trwałości powłok lakierniczych. Do stelaża przymocowany jest blat roboczy o wymiarach 1600 x 680 mm, wykonany z płyty wiórowej laminowanej dwustronnie o grubość 18 mm w kolorze białym.

DANE  TECHNICZNE

Max. pobór mocy

200 W

 

 

Wymiary całkowite

 

Szerokość:

1600 mm

Długość:

680 mm

Wysokość:

1780 mm

Waga

 

80 kg