Stanowisko prędkościomierza lotniczego i kąta natarcia samolotu

Stanowisko dydaktyczne służy do pokazania budowy, elementów składowych i funkcjonowania prędkościomierza lotniczego z wykorzystaniem rurki Pitota oraz czujnika i wskaźnika kąta natarcia statku powietrznego.

W skład stanowiska wchodzą następujące podzespoły:
  • Blok zasilania
  • Wytwornica strumienia powietrza
  • Zestaw wskaźników lotu
  • Rurka Pitota
  • Czujnik kąta natarcia
  • Panel sterowania wytwornicą strumienia powietrza
  • Gniazda

Stanowisko umożliwia prezentację:
  • Pracy prędkościomierza lotniczego w rzeczywistym strumieniu powietrza,
  • Pracy wskaźnika i czujnika kąta natarcia w rzeczywistym strumieniu powietrza,
  • Pracę grzałki przeciwoblodzeniowej rurki Pitota i jej parametrów elektrycznych,
  • Pracę grzałki czujnika kąta natarcia i ich parametrów elektrycznych,
  • Symulowanej pracy wysokościomierz barometrycznego.
  • Demonstrację, naukę i sprawdzenie umiejętności serwisowych, przebiegów elektrycznych na gniazdach elektrycznych wyprowadzonych na tablicy

Tablica dydaktyczna w sposób kompleksowy zapoznaje z rzeczywistą pracą prędkościomierza, oraz demonstruje wychylanie czujnika kąta natarcia w strumieniu powietrza i jego wpływ na wskazania wskaźnika kąta natarcia.

Stanowisko wyposażone jest w komputer z zawartością podstawowych zagadnień tematyki lotniczej, przykładowych ćwiczeń i dokumentacji technicznej.