System magistrali CAN BUS w układzie komfortu

Stanowisko demonstracyjne przeznaczone jest do prezentacji funkcjonowania systemu komfortu opartego na przesyle danych za pomocą magistrali CAN BUS.

W skład systemu wchodzą:
  • podgrzewane lusterka boczne wyposażone w mechanizm regulacji położenia,
  • silniki elektryczne do podnoszenia/opuszczania szyb,
  • elektryczne zamki drzwiowe,
  • zespół przełączników sterujących mechanizmami wykonawczymi,
  • alarm,
  • symulator zamków klapy przedniej i tylnej,
  • oświetlenie wnętrza pojazdu,
  • sterownik systemu komfortu.Stanowisko umożliwia diagnozę systemu poprzez złącze OBD2, które połączone jest z głównym sterownikiem komfortu. Elektryczne sygnały wejściowe oraz wyjściowe ze sterownika zostały wyprowadzone w postaci gniazd bananowych w celu szybkiej możliwości pomiaru ich parametrów. 
Ponadto występuje także możliwość zmiany trybu sterowania zamkami oraz alarmem poprzez nowe kodowanie sterownika.

Elementy systemu komfortu umieszczone na tablicy pochodzą z auta marki Volkswagen Passat piątej generacji (B5).