System zintegrowany typu Motronic M 1.5.5

Numer katalogowy: 1 505




W ramach projektu „Doskonalenie podstaw programowych kluczem do modernizacji kształcenia zawodowego” stanowisko demonstracyjne System Zintegrowany Typu Motronic, zostało wskazane na liście
Rekomendowanego wyposażenia pracowni i warsztatów szkolnych -
- Pracownia mechatroniki pojazdowej

ZASTOSOWANIE

Stanowisko przeznaczone jest do demonstracji funkcjonowania systemu sterowania pracą silnika w zakresie kąta wyprzedzenia zapłonu, oraz zmian dawki paliwa w funkcji temperatury, prędkości obrotowej, obciążenia i innych parametrów.


MOŻLIWOŚCI

Do stanowiska dołączony jest opis, zawierający propozycje ćwiczeń. Umożliwia on poznanie zasady działania i metod diagnostycznych, mających zastosowanie w diagnostyce pojazdów wyposażonych w układ napędowy z silnikiem ZI z systemem Motronic M 1.5.5

Ćwiczenia podzielono na trzy części:
Cz. 1. Ćwiczenia w diagnostyce z wykorzystaniem mierników uniwersalnych i oscyloskopu.
Cz. 2. Ćwiczenia z wykorzystaniem testera diagnostycznego
Cz. 3. Symulacja usterek w systemie

Układ paliwowy umożliwia pomiary parametrów ciśnienia paliwa, oraz zjawisk towarzyszących jego pompowaniu.

Pulpit pomiarowy umożliwia łatwe podłączenie przyrządów pomiarowych do wszystkich czujników systemu i podzespołów wykonawczych.

Rozwiązanie układu zapłonowego umożliwia obserwację zmian kąta wyprzedzenia zapłonu metodą stroboskopową lub przez porównanie sygnałów z czujnika położenia wału i impulsu przeskoku iskry. To samo dotyczy impulsu wtrysku paliwa i czasu jego trwania w funkcji zmian podstawowych parametrów.

Pulpit symulacji usterek umożliwia realizację stanów awaryjnych w wybranych obwodach, oraz obserwację reakcji systemu sterowania na powstałą awarię typu ciągłego lub sporadyczną.
Wybrany system umożliwia przeprowadzenie samodiagnozy. Występowanie usterek i ich rodzaj jest sygnalizowane za pomocą kodu migowego, wyświetlanego przez kontrolkę systemu wtryskowego włączonego w tryb samodiagnozowania.

Stanowisko posiada złącze diagnostyczne: szeregowe typu OBDII, umożliwiające podłączenie przyrządów diagnostyki elektroniki pojazdowej takich jak , KTS-5xx, MEGA MACS, LAUNCH X-431, SYKES - PICKAVANT lub TECH-1, TECH-2. Możliwa jest wtedy obserwacja bieżących parametrów systemu, opracowanych przez sterownik, cyfrowych kodów usterek, bądź realizację funkcji odpowiedzi systemu na wymuszenia z przyrządu diagnostycznego w formie tzw. testu podzespołów.


BUDOWA

Stanowisko wykonano w formie zamkniętego kasetonu z profili aluminiowych i płyty z tworzywa sztucznego. Zabudowane jest na ruchomej ramie wsporczej wykonanej z profili stalowych. Całość konstrukcji metalowej pokryta jest farbą proszkową dla zapewnienia estetyki i trwałości powłok lakierniczych.

DANE  TECHNICZNE

Max. pobór mocy

350 W

 

 

Napięcie zasilania

230V/50Hz

 

 

Wymiary

 

Szerokość:

1300 mm

Długość:

500 mm

Wysokość:

1780 mm

Waga

 

70 kg

 

 

 

 

Szczegółowe informacje, na temat produktu, można uzyskać kontaktując się bezpośrednio z nami.