FMS- system nadzoru, zobrazowania i sterowania lotem

Numer katalogowy 4 102

 

Wersja FMS z autopilotem, sterowaniem trymerem i klapami (opcja 1)

Numer katalogowy 4 102/1



  Wersja FMS z kontrolą pracy silnika i radiostacją ILS/VOR (opcja 2)

Numer katalogowy 4 102/2




Wersja FMS  ze wszystkimi elementami zawartymi w wersji 1 i 2 (opcja 3) tylko na specjalne zamówienie po kontakcie z firmą.

Numer katalogowy 4 102/3


Jest to stanowisko dydaktyczne obrazujące budowę, elementy składowe i funkcjonowanie współczesnego zintegrowanego zespołu wskaźników parametrów lotu statku powietrznego, sytemu sterowania statkiem powietrznym w trybie „autopilot”, sterowania wychylaniem klap i trymerów, oraz możliwości nawigacji z wykorzystaniem systemu GPS.
Całość konstrukcji zamontowana jest na kółkach z hamulcem, umożliwiając łatwe przemieszczanie stanowiska.

W skład stanowiska wchodzą następujące podzespoły:
  • Blok zasilania;
  • Pulpit pilota 10,4" i monitor podglądu pulpitu
  • iEFIS Challenger– elektroniczny system zobrazowania parametrów lotu;
  • Układ nawigacji; czujnik kompasu, czujnik położenia w przestrzeni i przeciążenia, które są umieszczone na platformie kardanowej;
  • Głośnik informacji systemowych;
  • Bloki przetwarzania i przesyłania sygnałów;
  • Układ symulacji prędkości i wysokości lotu oraz AOA;
  • (opcja 1) Układy wykonawcze wychylania klap i trymerów;
  • (opcja 1) Przełączniki wychylania klap i trymerów;
  • (opcja 1) Kontroler klap i trymerów;
  • (opcja 1) Układ wykonawczy autopilota;
  • (opcja 2) Radiostacja korespondencyjna z opcjonalnym blokiem ILS/VOR i symulatorem- drugi obraz.
  • (opcja 2) Układ kontroli pracy silnika z czujnikami i symulatorami- drugi obraz

Tablica dydaktyczna, za pomocą ekranu o wysokiej rozdzielczości,  umożliwia zobrazowanie parametrów lotu takich jak:
  • mapy terenu i stref przelotu;
  • wartość magnetycznego kursu lotu;
  • wysokość lotu ( w metrach lub stopach );
  • szybkość wznoszenia i opadania;
  • prędkość lotu (km/h lub kts);
  • zakrętomierz;
  • sztuczny horyzont;
  • AOA;
  • parametry lotu wynikające z systemu GPS, czyli prędkość i kurs względem ziemi, koordynaty położenia statku powietrznego i miejsca docelowego;
  • (opcja 2) parametry pracy silnika i płatowca: obroty, temperatury, ciśnienia, poziom i zużycie paliwa (chwilowe i kalkulowane na trasie przelotu), napięcie i prąd płynący w instalacji elektrycznej;
  • (opcja 2) pracy radiostacji korespondencyjnej z jej parametrami oraz symulacją działania ILS/VOR przy użyciu dodatkowego symulatora;
  • (opcja 1) parametrów pracy „autopilota”;
  • (opcja 1) parametrów pracy i położenia klap oraz trymerowania statku powietrznego;
  • zapis parametrów lotu i położenia geograficznego statku powietrznego w czasie wykonywanego przelotu.

Ponadto, szyna danych RS232/CAN umożliwia integrację z wybranymi radiostacjami i transponderami oraz realizację symulacji ścieżki schodzenia G/ILS i G/VOR, posiada wbudowany system "autopilota"; 1-no (2-u i 3-y - opcja tylko po kontakcie z firmą) osiowy oraz moduł sterowania klapami i trymerami samolotu. Zawiera mapy terenu wykonywanych lotów, miejsce na dokumenty obsługi przestrzeni powietrznej i planowania lotu. Posiada funkcję "czarnej skrzynki" na karcie micro SD.
Istnieje możliwość zintegrowania wszystkich wymienionych wyżej elementów w jednym stanowisku po kontakcie z firmą i ustaleniu zakresu modyfikacji i ceny (przykładowa opcja 3 ).

Wszystkie stanowiska lotnicze w naszej ofercie wymagają czasu realizacji od zamówienia do przekazania - 6 miesięcy, ze względu na ograniczoną dostępność podzespołów i zamawianie ich za granicą. Możliwe jest skrócenie tego terminu po uprzednim kontakcie z firmą i indywidualnych negocjacjach czasowych i cenowych.

Ze względu na stały rozwój oraz modernizację produktów, zdjęcia umieszczone na stronie mają charakter poglądowy i mogą różnić się wizualnie od dostarczonego stanowiska pod względem nowych bardziej funkcjonalnych rozwiązań.