FMS- system nadzoru, zobrazowania i sterowania lotem
Numer katalogowy 4 102
Wersja FMS z autopilotem, sterowaniem trymerem i klapami (opcja 1)
Numer katalogowy 4 102/1
Wersja FMS z kontrolą pracy silnika i radiostacją ILS/VOR (opcja 2)
Numer katalogowy 4 102/2
Wersja FMS ze wszystkimi elementami zawartymi w wersji 1 i 2 (opcja 3) tylko na specjalne zamówienie po kontakcie z firmą.
Numer katalogowy 4 102/3
Jest to stanowisko dydaktyczne obrazujące budowę, elementy składowe i funkcjonowanie współczesnego zintegrowanego
zespołu wskaźników parametrów lotu statku powietrznego, sytemu sterowania statkiem powietrznym w trybie
„autopilot”,
sterowania wychylaniem klap i trymerów, oraz możliwości nawigacji z wykorzystaniem systemu GPS.
Całość
konstrukcji zamontowana jest na kółkach z hamulcem, umożliwiając łatwe przemieszczanie stanowiska.
W skład stanowiska wchodzą następujące podzespoły:
- Blok zasilania;
- Pulpit pilota 10,4" i monitor podglądu pulpitu
- iEFIS Challenger– elektroniczny system zobrazowania parametrów lotu;
- Układ nawigacji; czujnik kompasu, czujnik położenia w przestrzeni i przeciążenia, które są umieszczone na platformie kardanowej;
- Głośnik informacji systemowych;
- Bloki przetwarzania i przesyłania sygnałów;
- Układ symulacji prędkości i wysokości lotu oraz AOA;
- (opcja 1) Układy wykonawcze wychylania klap i trymerów;
- (opcja 1) Przełączniki wychylania klap i trymerów;
- (opcja 1) Kontroler klap i trymerów;
- (opcja 1) Układ wykonawczy autopilota;
- (opcja 2) Radiostacja korespondencyjna z opcjonalnym blokiem ILS/VOR i symulatorem- drugi obraz.
- (opcja 2) Układ kontroli pracy silnika z czujnikami i symulatorami- drugi obraz
Tablica dydaktyczna, za pomocą ekranu o wysokiej rozdzielczości, umożliwia zobrazowanie parametrów lotu takich
jak:
- mapy terenu i stref przelotu;
- wartość magnetycznego kursu lotu;
- wysokość lotu ( w metrach lub stopach );
- szybkość wznoszenia i opadania;
- prędkość lotu (km/h lub kts);
- zakrętomierz;
- sztuczny horyzont;
- AOA;
- parametry lotu wynikające z systemu GPS, czyli prędkość i kurs względem ziemi, koordynaty położenia statku powietrznego i miejsca docelowego;
- (opcja 2) parametry pracy silnika i płatowca: obroty, temperatury, ciśnienia, poziom i zużycie paliwa (chwilowe i kalkulowane na trasie przelotu), napięcie i prąd płynący w instalacji elektrycznej;
- (opcja 2) pracy radiostacji korespondencyjnej z jej parametrami oraz symulacją działania ILS/VOR przy użyciu dodatkowego symulatora;
- (opcja 1) parametrów pracy „autopilota”;
- (opcja 1) parametrów pracy i położenia klap oraz trymerowania statku powietrznego;
- zapis parametrów lotu i położenia geograficznego statku powietrznego w czasie wykonywanego przelotu.
Ponadto, szyna danych RS232/CAN umożliwia integrację z wybranymi radiostacjami i transponderami oraz realizację
symulacji ścieżki
schodzenia G/ILS i G/VOR, posiada wbudowany system "autopilota"; 1-no (2-u i 3-y - opcja tylko po kontakcie z firmą) osiowy oraz moduł sterowania
klapami i trymerami
samolotu. Zawiera mapy terenu wykonywanych lotów, miejsce na dokumenty obsługi przestrzeni powietrznej i
planowania
lotu. Posiada funkcję "czarnej skrzynki" na karcie micro SD.
Istnieje możliwość zintegrowania wszystkich wymienionych wyżej elementów w jednym stanowisku po kontakcie z firmą i ustaleniu zakresu modyfikacji i ceny (przykładowa opcja 3 ).
Wszystkie stanowiska lotnicze w naszej ofercie wymagają czasu realizacji od zamówienia do przekazania - 6 miesięcy, ze względu na ograniczoną dostępność podzespołów i zamawianie ich za granicą. Możliwe jest skrócenie tego terminu po uprzednim kontakcie z firmą i indywidualnych negocjacjach czasowych i cenowych.
Ze względu na stały rozwój oraz modernizację produktów,
zdjęcia umieszczone na stronie mają charakter poglądowy i mogą różnić się wizualnie od dostarczonego stanowiska
pod względem nowych bardziej funkcjonalnych rozwiązań.