Do stanowiska dołączony jest opis, zawierający propozycje ćwiczeń. Umożliwia on poznanie zasady działania i metod diagnostycznych, mających zastosowanie w diagnostyce pojazdów wyposażonych w układ napędowy z silnikiem ZI z systemem D-Jetronic.
Ćwiczenia podzielono na trzy części:
Cz. 1. Ćwiczenia w diagnostyce z wykorzystaniem mierników uniwersalnych i oscyloskopu.
Cz. 2. Ćwiczenia z wykorzystaniem testera diagnostycznego
Cz. 3. Symulacja usterek w systemie
Układ paliwowy umożliwia pomiary parametrów ciśnienia paliwa, oraz zjawisk towarzyszących jego pompowaniu.
Pulpit pomiarowy umożliwia łatwe podłączenie przyrządów pomiarowych do wszystkich czujników systemu i podzespołów wykonawczych
Rozwiązanie rozdzielaczowego systemu zapłonu typu mikroprocesorowego umożliwia obserwację zmian kąta wyprzedzenia zapłonu metodą stroboskopową lub przez porównanie sygnału o położeniu wału korbowego z innymi sygnałami
Pulpit symulacji usterek umożliwia realizację stanów awaryjnych w wybranych obwodach, oraz obserwację reakcji systemu sterowania na powstałą awarię typu ciągłego lub sporadyczną
Wybrany system umożliwia przeprowadzenie samodiagnozy. Występowanie usterek i ich rodzaj jest sygnalizowane za pomocą kodu migowego, wyświetlanego przez kontrolkę systemu wtryskowego.
Stanowisko posiada złącze diagnostyczne: szeregowe typu OBDII, umożliwiające podłączenie przyrządów diagnostyki elektroniki pojazdowej takich jak , KTS-5xx, MEGA MACS, LAUNCH X-431, SYKES - PICKAVANT lub TECH-1, TECH-2. Możliwa jest wtedy obserwacja bieżących parametrów systemu, opracowanych przez sterownik, cyfrowych kodów usterek, bądź realizację funkcji odpowiedzi systemu na wymuszenia z przyrządu diagnostycznego w formie tzw. testu podzespołów.
Max. pobór mocy |
200 W |
|
|
Napięcie zasilania |
230V/50Hz |
|
|
Wymiary
|
Szerokość: 1000 mm |
Długość: 500 mm |
Wysokość: 1780 mm |
Waga
|
50 kg
|
|
|