1. ZASTOSOWANIE
Stanowisko przeznaczone jest do demonstracji funkcjonowania układu kierowniczego ze wspomaganiem elektrycznym z serwo na kolumnie kierownicy. Wyposażone ma być w elementy rzeczywistego układu kierowniczego z możliwością zmiany oporu ruchu przekładni oraz pomiaru prądu i napięcia zasilającego w układzie wspomagania.
> Pod kolumną kierowniczą stanowiska zamieszczony jest pulpit pomiarowy sygnałów sterownika systemu. Zawiera on szereg gniazd bananowych, które ułatwiają zbieranie sygnałów z poszczególnych czujników i obwodów wykonawczych systemu (pomiary napięć, obserwacje przebiegów, tworzenie charakterystyk);
> Na pulpicie pomiarowym znajduje się potencjometr umożliwiający symulację prędkości pojazdu w zakresie od 0 do 140 km/h. Zmiana wielkości tego parametru pozwala na badanie zależności między natężeniem prądu, a oporem ruchu przekładni i prędkością pojazdu w układzie wspomagania;
> Stanowisko posiada szeregowe złącze diagnostyczne OBDII umożliwiające podłączenie przyrządów diagnostyki elektroniki pojazdowej takich jak KTS 5xx, MEGA MACS, ADP-124, ADP-186 lub inne. Możliwy ma być wtedy odczyt i usuwanie kodów błędów oraz podgląd bieżących parametrów systemu.
Do stanowiska dołączony jest opis zawierający propozycje ćwiczeń, umożliwiający poznanie zasady działania i metod diagnostycznych, mających zastosowanie w diagnostyce pojazdów, wyposażonych w układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym. Przedstawione w opisie metody pomiarowe przy wykorzystaniu multimetru i oscyloskopu (np. pomiar sygnału prędkości jazdy – symulacja ; sprawdzenie sygnału czujnika momentu skrętu ; pomiar prądu i napięcia na silniku elektrycznym przekładni kierowniczej) oraz ćwiczenia z zakresu testowania układu wspomagania za pomocą urządzenia diagnostycznego, stanowią integralną część procedur, mających zastosowanie podczas diagnostyki rzeczywistego układu w pojeździe.
3. BUDOWA
Główne komponenty stanowiska:
- kolumna kierownicza z zespołem przegubów
- przekładnia kierownicza zębatkowa ze zintegrowanym z kolumną kierowniczą siłownikiem elektrycznym
- dźwignia zmiany oporu ruchu przekładni
- silnik elektryczny wspomagania
- sterownik systemu wspomagania
- kierownica samochodowa
- pulpit pomiarowy z schematem ideowym i gniazdem diagnostycznym
Stanowisko wykonane jest w formie ramy ruchomej wytworzonej z profili lekkich. Całość konstrukcji metalowej pomalowana jest lakierem proszkowym dla zapewnienia estetyki i trwałości powłok lakierniczych.
4. DANE TECHNICZNE
Max. pobór mocy |
500 W |
|
|
Napięcie zasilania |
12 V DC |
|
|
Wymiary
|
Szerokość: 500 mm |
Długość: 1400 mm |
Wysokość: 1200 mm |
Waga
|
45 kg
|
|
|
Szczegółowe informacje, na temat produktu, można uzyskać kontaktując się bezpośrednio z nami.