Do stanowiska dołączony jest opis, zawierający propozycje ćwiczeń. Umożliwia on poznanie zasady działania i metod diagnostycznych, mających zastosowanie w diagnostyce pojazdów wyposażonych w układ napędowy z silnikiem ZI z systemem Motronic M 1.5.5, oraz diagnostykę układu wtrysku gazu LPG .
Ćwiczenia podzielono na trzy części:
Cz. 1. Ćwiczenia w diagnostyce z wykorzystaniem mierników uniwersalnych i oscyloskopu.
Cz. 2. Ćwiczenia z wykorzystaniem testera diagnostycznego
Cz. 3. Symulacja usterek w systemie
Układ paliwowy umożliwia pomiary parametrów ciśnienia paliwa, oraz zjawisk towarzyszących jego pompowaniu.
Pulpit pomiarowy umożliwia łatwe podłączenie przyrządów pomiarowych do wszystkich czujników systemu i podzespołów wykonawczych zarówno systemu wtrysku benzyny, jak i wtrysku gazu.
Rozwiązanie układu zapłonowego umożliwia obserwację zmian kąta wyprzedzenia zapłonu metodą stroboskopową lub przez porównanie sygnałów z czujnika położenia wału i impulsu przeskoku iskry. To samo dotyczy impulsu wtrysku paliwa i czasu jego trwania w funkcji zmian podstawowych parametrów.
Stanowisko posiada możliwość symulowania sygnału czujnika spalania detonacyjnego i demonstracji wpływu tego czujnika na pracę układu zapłonowego.
Pulpit symulacji usterek umożliwia realizację stanów awaryjnych w wybranych obwodach, oraz obserwację reakcji systemu sterowania na powstałą awarię typu ciągłego lub sporadyczną.
Stanowisko posiada złącze diagnostyczne: szeregowe typu OBDII, umożliwiające podłączenie przyrządów diagnostyki elektroniki pojazdowej takich jak, KTS-5xx, MEGA MACS, LAUNCH X-431, SYKES - PICKAVANT lub TECH-1, TECH-2. Możliwa jest wtedy obserwacja bieżących parametrów systemu, opracowanych przez sterownik, cyfrowych kodów usterek, bądź realizację funkcji odpowiedzi systemu na wymuszenia z przyrządu diagnostycznego w formie tzw. testu podzespołów.
Stanowisko posiada gniazdo diagnostyczne umożliwiające kontrolę pracy układu wtrysku gazu.
BUDOWA
Stanowisko wykonano w formie zamkniętego kasetonu z profili aluminiowych i płyty z tworzywa sztucznego. System wtrysku benzyny i system wtrysku gazu zabudowano w osobnych kasetonach połaczonych na wspólnej ramie. Zabudowane jest na ruchomej ramie wsporczej wykonanej z profili stalowych. Całość konstrukcji metalowej pokryta jest farbą proszkową dla zapewnienia estetyki i trwałości powłok lakierniczych.
DANE TECHNICZNE
Max. pobór mocy |
350 W |
|
|
Napięcie zasilania |
230V/50Hz |
|
|
Wymiary
|
Szerokość: 1855 mm |
Długość: 500 mm |
Wysokość: 1780 mm |
Waga
|
85 kg
|
|
|