Zmodernizowane stanowisko systemu ABS/ASR 5.3 firmy Bosch

Numer katalogowy 1 514


ZASTOSOWANIE

Stanowisko przeznaczone jest do prezentacji funkcjonowania systemu automatycznej regulacji siły hamowania – ABS oraz systemu zapobiegającemu poślizgowi kół - ASR. Wykonane zostało tak, aby możliwe było prowadzenie ćwiczeń laboratoryjnych mających na celu pomiary napięć i przebiegów sygnałów wejściowych i odpowiedzi sterownika na dynamiczne zmiany tychże sygnałów wejściowych oraz obserwacja zmian ciśnienia w obwodach hydraulicznych.

Możliwa jest prezentacja normalnych stanów pracy sterownika w warunkach symulowanej jazdy, hamowania oraz hamowania z reakcją systemu ABS na zbyt duże opóźnienia. Tablica wyposażona została w 4 niezależnie sterowane układy napędu pierścieni impulsowych kół oraz w przełącznik umożliwiający symulację zmiany współczynnika tarcia pomiędzy kołem pojazdu a nawierzchnią. Ponadto możliwe jest prezentowanie działania systemu ASR zapobiegającemu poślizgowi kół. Stanowisko umożliwia również pokaz reakcji systemu na najczęściej występujące typy awarii, tj. przerw w obwodach czujników kół lub obwodów wyjściowych, zbyt małej wartości sygnałów sterujących (amplitudy tych sygnałów) oraz zwarć przerw w obwodzie instalacji elektrycznej pojazdu. Wystąpienie usterki można symulować w sposób niewidoczny dla ucznia co umożliwia symulowanie realnych warunków z którymi może on się zetknąć podczas pracy w zawodzie.

Dzięki wyposażeniu tablicy w gniazdo diagnostyczne zgodne ze standardem EOBD możliwe jest prowadzenie diagnostyki w wykorzystaniem testerów np. KTS 5xx.