System sterowania silnikiem ZS typu Common Rail

Numer katalogowy 1 522

W ramach projektu „Doskonalenie podstaw programowych kluczem do modernizacji kształcenia zawodowego” stanowisko demonstracyjne System sterowania silnikiem ZS typu "Common Rail", zostało wskazane na liście Rekomendowanego wyposażenia pracowni i warsztatów szkolnych - Pracownia mechatroniki pojazdowej

ZASTOSOWANIE

Stanowisko przeznaczone jest do prezentowania działania elementów elektronicznych, mechanicznych i hydraulicznych wchodzących w skład systemu sterowania i zasilania paliwem współczesnych silników wysokoprężnych z zapłonem samoczynnym typu CR/EDC.


MOŻLIWOŚCI

Do stanowiska dołączony jest opis, zawierający propozycje ćwiczeń. Umożliwia on poznanie zasady działania i metod diagnostycznych, mających zastosowanie w diagnostyce pojazdów wyposażonych w układ napędowy z silnikiem ZS typu Common Rail.

Ćwiczenia podzielono na cztery części:
Cz. 1. Ćwiczenia w diagnostyce z wykorzystaniem mierników uniwersalnych i oscyloskopu.
Cz. 2. Ćwiczenia z wykorzystaniem testera diagnostycznego
Cz. 3. Ćwiczenia z wykorzystaniem „Zespół sterowania pompą i wtryskiwaczami systemu Common Rail”
Cz. 4. Demonstracja zasad działania systemu

W skład stanowiska wchodzą dwa podstawowe moduły:

a) „Zespół sterowania pompą i wtryskiwaczami systemu Common Rail”,
służy do demonstrowania działania oraz badania parametrów elektrycznych i hydraulicznych pompy wysokiego ciśnienia i elektrowtryskiwaczy. Moduł ten może pracować autonomicznie lub współpracować z modułem „Zespół sterowania silnikiem ZS typu Common Rail”.

Stanowisko demonstracyjne umożliwia m.in.:
Pomiar bieżących, hydraulicznych parametrów pompy :
- ciśnienie na wejściu pompy wysokiego ciśnienia (za pomocą manometru)
- ciśnienie w kolektorze wtryskowym za pomocą czujnika wysokiego ciśnienia
- wydatku każdego z wtryskiwaczy (za pomocą menzurek pomiarowych)

Kompleksowe ustawienie i pomiar parametrów pompy:
- płynną regulację ciśnienia
- cyfrowy pomiar i odczyt wysokiego ciśnienia w kolektorze wtryskowym
- cyfrowy pomiar i odczyt prędkości obrotowej pompy wysokiego ciśnienia
- sterownie elektromagnesem sekcji pompy

Kompleksowe sterowanie wtryskiwaczami:
- płynną regulację czasu trwania impulsu wtrysku
- płynną regulację częstotliwości impulsu wtrysku
- sterowanie każdym wtryskiwaczem z osobna
- wbudowany licznik impulsów wtrysku

b) „Zespół sterowania silnikiem ZS typu Common Rail”,
wyposażony w mikroprocesorowy sterownik, służący do demonstrowania układu sterowania pompą wysokiego ciśnienia i elektrowtryskiwaczami oraz pomiaru jego parametrów. Moduł ten może pracować jedynie w połączeniu z modułem „Zespół sterowania pompą i wtryskiwaczami systemu Common Rail”.

Przeznaczony jest do pomiaru i obserwacji parametrów pracy układu sterowania pompy wysokiego ciśnienia oraz elektrowtryskiwaczy stosowanych w wysokoprężnych silnikach samochodowych z układem sterowania typu Common Rail, w funkcji obrotów oraz takich parametrów jak: kąta wyprzedzenia wtrysku, zmian dawki paliwa poprzez regulację ciśnienia i czasu trwania impulsu wtrysku w funkcji temperatury, obciążenia i innych parametrów.

Pulpit pomiarowy umożliwia łatwe podłączenie przyrządów pomiarowych do wszystkich czujników systemu i podzespołów wykonawczych systemu.

System złączek wbudowanych szeregowo w poszczególne obwody systemu umożliwia realizację stanów awaryjnych w wybranych obwodach, oraz obserwację reakcji systemu sterowania na powstałą awarię typu ciągłego lub sporadyczną. Możliwa jest prezentacja sposobu realizacji dawki paliwa w trybie awaryjnym.

Stanowisko posiada złącze diagnostyczne: szeregowe typu OBDII, umożliwiające podłączenie przyrządów diagnostyki elektroniki pojazdowej takich jak KTS-5XX, MEGA MACS, LAUNCH X-431 czy inne. Możliwa jest wtedy obserwacja bieżących parametrów systemu, opracowanych przez sterownik, cyfrowych kodów usterek, bądź realizację funkcji odpowiedzi systemu na wymuszenia z przyrządu diagnostycznego w formie tzw. testu podzespołów.

BUDOWA

a) „Zespół sterowania pompą i wtryskiwaczami systemu Common Rail” Stanowisko demonstracyjne wykonano w formie przestrzennej i ruchomej konstrukcji z profili stalowych lakierowanych proszkowo. Do konstrukcji zamocowano podzespoły elektroniczne, wskaźniki i elementy regulacyjne.

b) „Zespół sterowania silnikiem ZS typu Common Rail” Stanowisko wykonano w formie zamkniętego kasetonu z profili aluminiowych i płyty z tworzywa sztucznego. Zabudowane jest na ruchomej ramie wsporczej wykonanej z profili stalowych. Całość konstrukcji metalowej pokryta jest lakierem proszkowym dla zapewnienia estetyki i trwałości powłok lakierniczych.

DANE  TECHNICZNE

a) „Zespół sterowania pompą i wtryskiwaczami systemu Common Rail”

Max. pobór mocy

2400 W

 

 

Napięcie zasilania

230V/50Hz

 

 

Wymiary

 

Szerokość:

1300 mm

Długość:

450 mm

Wysokość:

900 mm

Waga

 

80 kg

 

 

 

b) „Zespół sterowania silnikiem ZS typu Common Rail”

Max. pobór mocy

200 W

 

 

Napięcie zasilania

230V/50Hz

 

 

Wymiary

 

Szerokość:

1000 mm

Długość:

500 mm

Wysokość:

1780 mm

Waga

 

50 kg

 

 

 

 

Szczegółowe informacje, na temat produktu, można uzyskać kontaktując się bezpośrednio z nami.