Stanowisko dydaktyczne systemu wtryskowego paliwa i zapłonu silnika lotniczego

Numer katoalogowy 4 605



Stanowisko dydaktyczne będzie obrazować budowę, elementy składowe i funkcjonowanie systemu zasilania nowoczesnego silnika lotniczego analogicznego do ROTAX 912 iS.

Przeznaczenie

Stanowisko przeznaczone jest do prowadzenia zajęć dydaktycznych umożliwiających poznanie budowy i działania układu zasilania i sterowania lotniczym silnikiem tłokowym wyposażonym w układ wtrysku paliwa i bezstykowy sterowany elektronicznie układ zapłonowy .

Budowa

Stanowisko zbudowano w oparciu o komponenty lotniczego silnika tłokowego Vaxell 100i .

W jego skład wchodzą:

- ECU ( sterownik silnika ),

- czujniki występujące w tym systemie,

- kompletny układ paliwowy (napełniony niskopalną atestowaną cieczą pracującą w

 obiegu zamkniętym,)

- kompletny układ zapłonowy,

- układ zasilania w energię elektryczną symulujący pracę alternatora.


Dodatkowo tablica zawiera:

- zespół podstawowych analogowych przyrządów kontrolnych pracy silnika,

- system EFIS działający po magistrali CAN.

 

Zamontowany system umożliwia prowadzenie diagnostyki komputerowej z wykorzystaniem dedykowanego oprogramowania.

Tablica zamontowana jest na stelażu na kółkach z hamulcem umożliwiających łatwe przemieszczanie stanowiska.

- szerokość - 1300 mm

- wysokość - 1750 mm

- głębokość - 550 mm

- masa – 80 kg

Zasilanie: z sieci 230V / 50 Hz poprzez separowany galwanicznie zasilacz prądu stałego 12V


Stanowisko w sposób przystępny i realistyczny umożliwia symulację pracy w zakresie zmiany dawki paliwa, kąta wyprzedzenia zapłonu, oraz stabilizacji biegu jałowego, zależnie od wartości takich parametrów jak obciążenie silnika, temperatura i obroty silnika. Stanowisko umożliwia prowadzenie diagnostyki pracy systemu, jego stanów awaryjnych z wykorzystaniem dedykowanego oprogramowania.
Stanowisko jest idealnym rozwiązaniem dla poznania systemów nowoczesnych silników lotniczych, ich szczegółowej budowy i współpracy podzespołów. Zarówno przyszli adepci mechaniki lotniczej jak i doświadczeni fachowcy, którzy do tej pory nie mieli możliwości zaznajomienia się z działaniem i specyfiką nowej generacji silników stosowanych w wielu nowo sprowadzanych samolotach, będą za pomocą tego stanowiska mogli przybliżyć się do rozwiązań, które w najbliższej przyszłości staną się powszechne i bez znajomości których, nie sposób będzie obsługiwać flotę powietrzną.

Wszystkie stanowiska lotnicze w naszej ofercie wymagają czasu realizacji od zamówienia do przekazania - 6 miesięcy, ze względu na ograniczoną dostępność podzespołów i zamawianie ich za granicą. Możliwe jest skrócenie tego terminu po uprzednim kontakcie z firmą i indywidualnych negocjacjach czasowych i cenowych.

Ze względu na stały rozwój oraz modernizację produktów, zdjęcia umieszczone na stronie mają charakter poglądowy i mogą różnić się wizualnie od dostarczonego stanowiska pod względem nowych bardziej funkcjonalnych rozwiązań.