PNEUMATYCZNY UKŁAD HAMULCOWY ZESPOŁU CIĄGNIK - NACZEPA

Numer katalogowy 9 00 01









ZASTOSOWANIE

Zestaw panelowy umożliwia poznanie budowy i zasad funkcjonowania podstawowego pneumatycznego układu hamulcowego zespołu ciągnik-naczepa ( przyczepa ) oraz naukę praktycznych umiejętności wykonywania testów kontrolnych układu analogicznych do wykonywanych w pojeździe .

Zestaw panelowy umożliwia:
- zapoznanie się z budową pneumatycznego układu hamulcowego
- zapoznanie się z funkcjonowaniem podstawowych elementów układu
- naukę procedur diagnostycznych w pneumatycznych układach hamulcowych
- pomiar ciśnień w dowolnym obwodzie układu hamulcowego
- symulację usterek w układzie
- zapoznanie się z graficznym oznaczeniem elementów układu hamulcowego
- naukę czytania schematów pneumatycznych
- budowę różnych konfiguracji układów hamulcowych

UWAGA : zestaw jest przygotowany do podłączenia zamiast standardowej   naczepy  , naczepy wyposażonej w układ EBS która jest nowością w ofercie firmy MECHATRONIKA WYPOSAŻENIE DYDAKTYCZNE .
                 ( Opcja dostępna dla zestawów wyprodukowanych po 01.01.2021 )

Ważną zaletą zestawu panelowego, z punktu widzenia prowadzenia zajęć dydaktycznych, jest możliwość użycia poszczególnych paneli poza stanowiskiem.

Umożliwia to niezależne wykorzystanie każdego podzespołu pojazdowego, do tej części procesu dydaktycznego, w którym uczeń zapoznaje się z jego budową i wykonuje pomiary podstawowych parametrów.

Panelowość zestawu, pozwala na jego dowolną modyfikację dla określonego zadania, oraz potokowe wykonywanie ćwiczeń na wielu stanowiskach w ramach jednego zagadnienia.

W oparciu o załączoną instrukcję ćwiczeń w formie opracowanych plików i ich dowolną modyfikację, możliwe jest tworzenie własnych wzorów kart ćwiczeń, lub sprawozdań w formie skoroszytu.


Opisy i oznaczenia na panelach wykonane są technologią grawerowania laserem, co zapewnia im wysoką trwałość i odporność na ścieranie.

Łączenie elementów (paneli) odbywa się za pomocą przewodów pneumatycznych, na zasadzie „szybkozłączy”, zgodnie ze schematami, zamieszczonymi w dokumentacji.
Przedstawiony na zdjęciu pneumatyczny układ hamulcowy odzwierciedla rozwiązanie stosowane w przypadku ciągnika dwuosiowego wraz z naczepą dwuosiową. Wspomniana wyżej modułowość zestawu stwarza dodatkowe korzyści w postaci możliwości budowy innych konfiguracji np. ciągnik siodłowy dwuosiowy bez naczepy, ciągnik siodłowy dwuosiowy z naczepą jednoosiową, itp.


INFORMACJE DODATKOWE

Firma Mechatronika Wyposażenie Dydaktyczne sp. z o.o. otrzymała Złoty Medal Targów Poznańskich 2016 za stanowisko „Pneumatyczny układ hamulcowy zespołu ciągnik – naczepa”. Wyróżnienie to, stanowi potwierdzenie wysokiej jakość produktu, zarówno na poziomie samego wykonania jak i rzeczywistej wartości dydaktycznej.

GŁÓWNE KOMPONENTY ZESTAWU (wersja standardowa)

1. Czteroobwodowy zawór zabezpieczający
2. Zawór sterujący przyczepy
3. Automatyczny regulator siły hamowania dla ciągnika z zawieszeniem pneumatycznym
4. Zawór zwrotny
5. Ręczny zawór hamulcowy
6. Główny zawór hamulcowy
7. Osuszacz powietrza z regulatorem ciśnienia
8. Zbiornik powietrza 10L - 4 sztuki
9. Zbiornik powietrza 5L
10. Podwójny siłownik membranowy - 2 sztuki
11. Siłownik membranowy - 2 sztuki
12. Zawór hamulcowy przyczepy z zaworem zwalniającym
13. Zawór przekaźnikowy
14. Regulator siły hamowania dla przyczepy z zaieszeniem mechanicznym
15. Zawór korygujący
16. Złącza pneumatyczne z zaworem
17. Złącza pneumatyczne
18. przewody pneumatyczne spiralne
19 . panel tablicy kierowcy z czujinikami ciśnienia
20 . panel gniazda układu EBS
21 . zestaw kontrolny układu hamulcowego ( w zamykanej szufladzie )
22. Stelaż stanowiska - ciągnik
23. Stelaż stanowiska - naczepa
24 . zestaw przewodów pneumatycznych połączeniowych 
25 . kompresor sprężonego powietrza - opcja dla stanowisk wykorzystywanych w pomieszczeniach bez instalacji sprężonego powietrza 

UWAGA : integralną częścią zestawu jest instrukcja '' Opis ćwiczeń " zawierająca wprowadzenie teoretyczne oraz przykłady mozliwych do realizacji ćwiczeń . Firma zapewnia wsparcie w zakresie szkolenia oraz użytkowania zestawu przez użytkownika .
Przedstawiona wyżej kompletacja stanowi wersję podstawowej konfiguracji zestawu panelowego. Skontaktuj się z nami, a my dobierzemy wariant dopasowany do Twoich potrzeb i możliwości.

UWAGA : Firma wykonuje na indywidualne zamówienie stanowiska z pneumatycznymi układami hamulcowymi stosowanymi w  przyczepach  i ciągnikach rolniczych oraz w pojazdach specjalnych .

BUDOWA

Stanowisko wykonano w formie dwóch zestawów panelowych, połączonych ze sobą za pomocą przewodów pneumatycznych i osadzonych oddzielnie na dwóch ramach stalowych. Zabudowane są one na ruchomych stelażach stanowiska laboratoryjnego. Całość konstrukcji metalowej pomalowana jest farbą proszkową dla zapewnienia estetyki i trwałości powłok lakierniczych (kolor szary RAL 7040). Do stelaży przymocowane są blaty robocze, wykonane z płyty wiórowej laminowanej dwustronnie o grubość 18 mm w kolorze jasnoszarym. W zamykanej szufladzie znajduje się zestaw manometrów i osprzętu umożliwiający prowadzenie diagnostyki układu zgodnie z procedurami kontrolnymi układów hamulcowych .

DANE  TECHNICZNE

Zestaw panelowy „Ciągnik”

 

Wymiary całkowite

 

Szerokość:

2130 mm

Długość:

680 mm

Wysokość:

1850 mm

Waga

 

120 kg

 

 

 

Zestaw panelowy „Naczepa”

 

Wymiary całkowite

 

Szerokość:

1130 mm

Długość:

680 mm

Wysokość:

1850 mm

Waga

 

80 kg