System klimatyzacji Climatronic

Numer katalogowy 1 527
Stanowisko będzie dostępne tylko do końca roku 2020, później wyłącznie na specjalne indywidualne zamówienie.

W ramach projektu „Doskonalenie podstaw programowych kluczem do modernizacji kształcenia zawodowego” stanowisko demonstracyjne System klimatyzacji - Climatronic, zostało wskazane na liście
Rekomendowanego wyposażenia pracowni i warsztatów szkolnych -
- Pracownia mechatroniki pojazdowej


ZASTOSOWANIE

Stanowisko demonstracyjne przeznaczone jest do ilustracji szkolenia z zakresu budowy i funkcjonowania systemu komfortu czyli klimatyzacji wnętrza pojazdu.

MOŻLIWOŚCI

Do stanowiska dołączony jest opis, zawierający propozycje ćwiczeń. Umożliwia on poznanie zasady działania i metod diagnostycznych, mających zastosowanie w diagnostyce pojazdów, wyposażonych w układ klimatyzacji typu CLIMATRONIC firmy Bosch.

Ćwiczenia podzielono na trzy części:
Cz. 1. Wykrywanie usterek układu klimatyzacji za pomocą manometru rozgałęźnego
Cz. 2. Ćwiczenia w diagnostyce z wykorzystaniem testera diagnostycznego,
mierników uniwersalnych i oscyloskopu.
Cz. 3. Symulacja usterek w systemie

Stanowisko umożliwia:

Pomiar parametrów czynnika chłodzącego w obwodach niskiego i wysokiego ciśnienia, obserwację zmian tych parametrów zależnie od intensywności wymiany ciepła, oraz parametrów elektrycznych systemu sterowania i jego diagnostykę.

Dzięki odpowiedniej konstrukcji stelaża stanowiska, ułatwiony jest dostęp do wszystkich podzespołów układu klimatyzacji, co umożliwia w procesie dydaktycznym bardzo wygodne prezentowanie działania poszczególnych elementów i ich wzajemnych połączeń.

Wyprowadzenie króćców napełniania umożliwia w procesie szkoleniowym naukę czynności obsługowych systemu klimatyzacji, tak jak w typowym samochodzie (np. wymiana filtra pyłkowego). Potrzebne do tego są odpowiednie narzędzia w postaci układu do napełniania i regeneracji czynnika chłodniczego i inne, dotyczące możliwości diagnozowania elektronicznego systemu sterowania tzw. diagnoskopy.

Na konstrukcji wsporczej stelaża zamontowano zespół nagrzewnicy i chłodzenia wraz z wentylatorem nadmuchu z typowego pojazdu klasy średniej, wraz z mechanizmami nastawczymi klap kanałów powietrznych i czujnikami temperatury. Umożliwia to naukę obsługi i uruchomienia systemu klimatyzacji samochodowej typu „Climatronic”.

Pulpit symulacji usterek umożliwia realizację stanów awaryjnych w wybranych obwodach oraz obserwację reakcji systemu sterowania na powstałą awarię.

Stanowisko posiada szeregowe złącze diagnostyczne OBDII umożliwiające podłączenie przyrządów do diagnostyki takich jak KTS 5xx, MEGA MACS, VCDS, LAUNCH X-431 lub innych, umożliwiających: odczyt i kasowanie kodów usterek, podgląd parametrów bieżących oraz wiele innych funkcji.

BUDOWA

Stanowisko wykonano w formie zamkniętego kasetonu z profili aluminiowych i płyty z tworzywa sztucznego. Zabudowane jest na ruchomej ramie wsporczej wykonanej z profili stalowych. Całość konstrukcji metalowej pokryta jest farbą proszkową dla zapewnienia estetyki i trwałości powłok lakierniczych.

DANE  TECHNICZNE

Max. pobór mocy

2000 W

 

 

Napięcie zasilania

230V/50Hz

 

 

Wymiary

 

Szerokość:

1000 mm

Długość:

600 mm

Wysokość:

1760 mm

Waga

 

90 kg

 

 

 

Czynnik chłodniczy: Typ: R134a

Stanowisko będzie dostępne tylko do końca roku 2020, później wyłącznie na specjalne indywidualne zamówienie.
Szczegółowe informacje, na temat produktu, można uzyskać kontaktując się bezpośrednio z nami.