Silnik wysokoprężny ZS typu Common Rail


Numer katalogowy 2 103
Wobec rosnących potrzeb w zakresie zabezpieczenia materiałowo- technicznego,które zastąpiło w nowych programach nauczania praktykę warsztatową, stanowiska silnikowe stanowią ważny element nauki umiejętności zawodowych.

W pierwszym etapie tego procesu umożliwiają one nauczycielom zawodu, trenerom, instruktorom prowadzenie nauczania budowysilnika danego typu, rozmieszczenia jego podzespołów, zasad kolejności i specyfiki montażu, pomiarów kontrolnych części silnika oraz wielu innych, dotyczących np. czynności obsługowych.

W drugim etapie nauczania stanowiska tego typu umożliwiają bezpieczne wykonywanie przez ucznia wielokrotnych czynności montażu i demontażu, wymiany i weryfikacji takich zespołów jak:
  • rozrząd silnika,
  • wymiana uszczelki pod głowicą,
  • wymiana pompy wodnej,
  • ocena stanu układu korbowodowo- tłokowego i wielu innych.

W trzecim etapie nauczania umożliwiają kontrolę umiejętności praktycznych ucznia w posługiwaniu się narzędziami, ocenę znajomości procedur czynności obsługowo naprawczych np. wymiany rozrządu silnika.

Doskonale nadają się również do prowadzenia standardowych egzaminów zawodowych w zawodzie mechanik pojazdów samochodowych.

Silnik na stojaku obrotowym wyposażony jest w kompletny osprzęt wraz z fragmentem instalacji elektrycznej, czujnikami i mechanizmami wykonawczymi układów regulacji. Umożliwia to naukę czynności kontrolno-pomiarowych parametrów elektrycznych tych podzespołów.