Stanowisko dydaktyczne Lotniczy komputer paliwa
Poglądowy, przykładowy obraz stanowiska.
Stanowisko dydaktyczne służy do wizualnej prezentacji wskazań ilości zużywanego paliwa: od uruchomienia/zerowania,
chwilowego, kalkulacji zasięgu lotu na pozostałym paliwe i poziomu paliwa w zbiorniku.
W skład stanowiska wchodzą następujące podzespoły:
- Kompletny układ zasilający z zabezpieczeniem.
- Zbiornik i pompa paliwa.
- Czyjnik poziomu paliwa z ręcznym ustawianiem poziomu.
- Komputer paliwowy.
- Cyfrowy wskaźnik przepływu paliwa.
- Przepływomierze z regulacją wydajności pompy.
Stanowisko umożliwia wizualną prezentację:
- Ilości paliwa w zbiorniku i jego zużycie na liczniku, od momentu kasowania wyniku.
- Wartość chwilową zużycia paliwa w l/min oraz od włączenia/kasowania na wyświetlaczu LED.
- Regulację szybkości przepływu paliwa.
- Zmianę jednostek miar.
- Na komputerze paliwa: wartość chwilową zużycia paliwa, pozostałość paliwa od czasu tankowania liczoną z przepływomierza, ręcznie ustawiany poziom paliwa na czujniku poziomu paliwa, zasięg czasowy i odległościowy na pozostałym paliwie w zależności od ręcznie ustawionej prędkości lotu (prezentowanej na wyświetlaczu).
Stanowisko pozwala na zapoznanie się z sygnałami elektrycznymi sterującymi wskażnikami paliwa z przepływomierza i czujnika poziomu paliwa, wyznaczanie ich charakterystyk, zapoznanie się z ich rzeczywistą budową i schematami działania.
Automatyczne lub ręczne ustawienie jasnośći wyświetlania komputera paliwa.
Stanowisko dydaktyczne to kompletne rozwiązanie zobrazowania zużycia paliwa w statku powietrznym, zarówno w oparciu o tradycyjne wskaźniki jak i cyfrowe.
W opcji może występować z wyprowadzeniami gniazd sygnałów elektrycznych do nauki, kontroli czy też pełniejszego zobrazowania pracy w/w podzespołów dla mechaników lotniczych.
W opracowaniu znajduje się wersja z komputerem paliwa zamiast wskaźnika paliwa. Komputer paliwa umożliwia dodatkowo: podłączenie do dwóch paliwomierzy i dwóch przepływomierzy, czujnika ciśnienia paliwa oraz anteny GPS lub symulatora sygnału GPS.
Umożliwiać to będzie:
- ustalenie wielkości i zatankowania zbiorników oraz systemu miar (galony/litry, kilometry/mile)
- wskazanie poziomu i zużycia paliwa w dwóch zbiornikach, w sposób indywidualny dla każdego zbiornika lub łaczny
- wskazanie ciśnienia paliwa
- wskazanie prędkości względem ziemi i zasięgu lotu (odległość i czas) w funkcji aktualnego zużycia paliwa (dane prędkości z GPS, lub z ręcznie ustawionej prędkości lotu)
Dodatkowo komputer paliwa umożliwia wskazania (które nie są możliwe/prezentowane na tym stanowisku):
- zużycie paliwa z dwóch przepływomierzy,
- wskazanie poziomu paliwa w dwóch zbiornikach,
- wskazanie prędkości lotu względem ziemii z rzeczywistym pozostałym zasięgiem i czasem lotu przy aktualnej pozostałości paliwa przy podłaczeniu komputera paliwa do anteny GPS lub komputerowego symulatora przemieszczania,
- wskazanie ciśnienia paliwa
Wszystkie stanowiska lotnicze w naszej ofercie wymagają czasu realizacji od zamówienia do przekazania - 6 miesięcy, ze względu na ograniczoną dostępność podzespołów i zamawianie ich za granicą. Możliwe jest skrócenie tego terminu po uprzednim kontakcie z firmą i indywidualnych negocjacjach czasowych i cenowych.
Ze względu na stały rozwój oraz modernizację produktów,
zdjęcia umieszczone na stronie mają charakter poglądowy i mogą różnić się wizualnie od dostarczonego stanowiska
pod względem nowych bardziej funkcjonalnych rozwiązań.