Stanowisko dydaktyczne Lotniczy komputer paliwa


Poglądowy, przykładowy obraz stanowiska.

Stanowisko dydaktyczne służy do wizualnej prezentacji wskazań ilości zużywanego paliwa: od uruchomienia/zerowania, chwilowego, kalkulacji zasięgu lotu na pozostałym paliwe i poziomu paliwa w zbiorniku.

W skład stanowiska wchodzą następujące podzespoły:
  • Kompletny układ zasilający z zabezpieczeniem.
  • Zbiornik i pompa paliwa.
  • Czyjnik poziomu paliwa z ręcznym ustawianiem poziomu.
  • Komputer paliwowy.
  • Cyfrowy wskaźnik przepływu paliwa.
  • Przepływomierze z regulacją wydajności pompy.

Stanowisko umożliwia wizualną prezentację:
  • Ilości paliwa w zbiorniku i jego zużycie na liczniku, od momentu kasowania wyniku.
  • Wartość chwilową zużycia paliwa w l/min oraz od włączenia/kasowania na wyświetlaczu LED.
  • Regulację szybkości przepływu paliwa.
  • Zmianę jednostek miar.
  • Na komputerze paliwa: wartość chwilową zużycia paliwa, pozostałość paliwa od czasu tankowania liczoną z przepływomierza, ręcznie ustawiany poziom paliwa na czujniku poziomu paliwa, zasięg czasowy i odległościowy na pozostałym paliwie w zależności od ręcznie ustawionej prędkości lotu (prezentowanej na wyświetlaczu).
Stanowisko pozwala na zapoznanie się z sygnałami elektrycznymi sterującymi wskażnikami paliwa z przepływomierza i czujnika poziomu paliwa, wyznaczanie ich charakterystyk, zapoznanie się z ich rzeczywistą budową i schematami działania.
Automatyczne lub ręczne ustawienie jasnośći wyświetlania komputera paliwa.
Stanowisko dydaktyczne to kompletne rozwiązanie zobrazowania zużycia paliwa w statku powietrznym, zarówno w oparciu o tradycyjne wskaźniki jak i cyfrowe.
W opcji może występować z wyprowadzeniami gniazd sygnałów elektrycznych do nauki, kontroli czy też pełniejszego zobrazowania pracy w/w podzespołów dla mechaników lotniczych.

W opracowaniu znajduje się wersja z komputerem paliwa zamiast wskaźnika paliwa. Komputer paliwa umożliwia dodatkowo: podłączenie do dwóch paliwomierzy i dwóch przepływomierzy, czujnika ciśnienia paliwa oraz anteny GPS lub symulatora sygnału GPS.
Umożliwiać to będzie:
- ustalenie wielkości i zatankowania zbiorników oraz systemu miar (galony/litry, kilometry/mile)
- wskazanie poziomu i zużycia paliwa w dwóch zbiornikach, w sposób indywidualny dla każdego zbiornika lub łaczny
- wskazanie ciśnienia paliwa
- wskazanie prędkości względem ziemi i zasięgu lotu (odległość i czas) w funkcji aktualnego zużycia paliwa (dane prędkości z GPS, lub z ręcznie ustawionej prędkości lotu)
Dodatkowo komputer paliwa umożliwia wskazania (które nie są możliwe/prezentowane na tym stanowisku):
  • zużycie paliwa z dwóch przepływomierzy,
  • wskazanie poziomu paliwa w dwóch zbiornikach,
  • wskazanie prędkości lotu względem ziemii z rzeczywistym pozostałym zasięgiem i czasem lotu przy aktualnej pozostałości paliwa przy podłaczeniu komputera paliwa do anteny GPS lub komputerowego symulatora przemieszczania,
  • wskazanie ciśnienia paliwa

Wszystkie stanowiska lotnicze w naszej ofercie wymagają czasu realizacji od zamówienia do przekazania - 6 miesięcy, ze względu na ograniczoną dostępność podzespołów i zamawianie ich za granicą. Możliwe jest skrócenie tego terminu po uprzednim kontakcie z firmą i indywidualnych negocjacjach czasowych i cenowych.


Ze względu na stały rozwój oraz modernizację produktów, zdjęcia umieszczone na stronie mają charakter poglądowy i mogą różnić się wizualnie od dostarczonego stanowiska pod względem nowych bardziej funkcjonalnych rozwiązań.
Ponadto informujemy że każde ze stanowisk dydaktycznych jako ich producent jesteśmy w stanie dopasować do indywidualnych potrzeb, parametrów technicznych i wymiarów.